Firmowe social media dla salonu w branży beauty

Jeżeli nie masz social mediów — nie istniejesz w internecie. 

To brutalne stwierdzenie, prawda? Jednak zachowanie internautów pokazuje, że jest prawdziwe. Firmowe social media są dzisiaj podstawą prowadzenia własnego biznesu. Dlaczego? Ponieważ to właśnie tam trafia klient na samym początku!

Myślisz, że jeżeli jesteś przedsiębiorcą w branży beauty i prowadzisz własną firmę, to takie stwierdzenie Ciebie nie dotyczy? Czy aby na pewno?

Zastanów się:

  • Kim są Twoi klienci?
  • Kto korzysta z Twoich usług?
  • Jak myślisz, jaka część z nich korzysta z Internetu każdego dnia?
  • Ile czasu spędzają w social mediach?

Podpowiemy. Większość Twoich klientów korzysta z Internetu i mediów społecznościowych każdego dnia. Dotyczy to także, a może przede wszystkim, Twoich przyszłych klientów. W tym artykule skoncentrujemy się właśnie na tej grupie.

Czy wiesz, co sprawia, że ktoś decyduje się na zakup produktu od konkretnej firmy? Reklama w mediach społecznościowych.

Internet sprawia, że klienci salonów beauty w social mediach mają niemal nieograniczony dostęp do wiedzy, dlatego stają się coraz bardziej świadomi swoich wyborów. Właśnie dlatego chętniej wybierają produkty lub usługi od firmy, o której mogą dowiedzieć się więcej jeszcze przed zakupem. Zależy im na tym, aby dokładnie poznać firmę, jej wartości, produkty lub usługi, opinie innych użytkowników na ich temat, a także ofertę Twojej konkurencji. Nikt nie chce podejmować pochopnych decyzji. Tego wszytskiego mogą dowiedzieć się z kampanii reklamowych na Facebooku czy publikowanych treści. 

Firmowe social media mogą w tym pomóc!

Zastanawiasz się w jaki sposób? 

To bardzo proste. Możesz promować salon beauty w social mediach. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy w Internecie to Twoi potencjalni klienci. 

Na podstawie Twojej aktywności i sposobów prowadzenia interakcji z innymi użytkownikami w social mediach, szybko oceniają Ciebie, Twoją firmę i to, czy chcą skorzystać z Twoich usług. Jeśli zrobisz dobre pierwsze wrażenie — zyskasz klienta, ale jeśli nie — klient pójdzie do konkurencji. Wykorzystaj potencjał social mediów.

Każdy medal ma dwie strony.

Możesz to wykorzystać do rozwoju swojej firmy kosmetycznej!

Firmowe social media to praktyczne narzędzie dla Ciebie, które możesz wykorzystać do promocji swojego salonu kosmetycznego i fryzjerskiego czy też produktów i usług. Pamiętaj, że na portalach społecznościowych możliwości są nieskończone. Masz je na wyciągnięcie ręki, wystarczy, że je wykorzystasz! Nie tylko zadbasz o wizerunek Twojej firmy w Internecie, ale pozyskasz także informacje na temat swoich odbiorców. To umożliwi Ci jeszcze lepsze dopasowanie oferty do ich potrzeb.

Prowadzenie social mediów –  pokażemy Ci jak to zrobić!

Jesteśmy Well marketing i z przyjemnością przekażemy Ci tajniki naszej wiedzy!

Zacznijmy od początku! 

Firmowe social media

Czym właściwie są social media salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego?

Social media to platformy internetowe, na których gromadzą się ludzie i tworzą społeczności nie tylko ze znajomymi, rodziną, ale także z obcymi ludźmi, z którymi łączą ich np. wspólne zainteresowania, czy poglądy na konkretny temat.

Przygotowaliśmy dla Ciebie praktyczne zestawienie. Poznaj najpopularniejsze platformy i dowiedz się jak mogą pomóc Ci w prowadzeniu Twojej firmy z branży beauty — wellness.

Fanpage na Facebooku

Prawdopodobnie najbardziej znany portal społecznościowy. Służy do komunikowania się ze znajomymi za pomocą wiadomości i zdjęć. A także do tworzenia małych społeczności, np. grup o wspólnych zainteresowaniach.  Dabjo regularną publikację postów na Facebooku.

Facebook to zatem idealne miejsce do komunikacji z odbiorcami. Możesz poznać opinię swoich odbiorców na różne tematy, dowiedzieć się co czują, czego im brakuje, co ich cieszy, a czego się boją. Co to da? Im lepiej odpowiesz na takie potrzeby, tym chętniej skorzystają z Twoich usług. Do komunikacji z klientami możesz wykorzystywać Messenger. 

Instagram

To ulubione miejsce dla osób, które chcą dzielić się swoimi zdjęciami z innymi użytkownikami. To portal społecznościowy zrzeszający odbiorców ceniących estetykę. Na Instagramie to jakościowe grafiki mają największe znaczenie. 

Piękne zdjęcia, barwne grafiki, spójny profil i odpowiednie hashtagi, to coś, co z pewnością zainteresuje użytkowników Instagrama. Na swoim profilu firmowym możesz dzielić się efektami swojej pracy, zdjęciami gabinetu lub produktów dostępnych w Twojej ofercie. Możesz także stworzyć infografiki, które będą edukowały Twoich odbiorców w kwestiach związanych z działalnością Twojej firmy. Wszytsko to pozwoli zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Jeżeli jeszcze nie posiadasz konta na Instagramie, to warto rozważyć jego założenie. 

TikTok

Coraz większą popularność jako kanał rozrywkowy zdobywa TikTok. Jego głównym celem jest nagrywanie i przesyłanie krótkich materiałów wideo, najczęściej w towarzystwie popularnych utworów muzycznych. TikTok zachęca, by dać poznać się od rozrywkowej strony!

Cieszy się zainteresowaniem szczególnie wśród młodych i bardzo młodych odbiorców. To ważna informacja, która może Ci się przydać. Dlaczego? Poprzez działania na TikToku możesz dotrzeć do osób, które w przyszłości mogą stać się Twoimi klientami. W ten sposób możesz zaznajamiać ich z Twoją marką i budować relacje.

LinkedIn

Charakter LinkedIna różni się od przywołanych wcześniej przykładów. Tutaj dominuje profesjonalizm. Profil na LinkedInie umożliwia nawiązywanie kontaktów biznesowych z firmami tej samej branży. Możesz tam także znaleźć pracownika!

Czy warto założyć profil w takim miejscu? Oczywiście, że tak! Przedstaw swoją firmę naLinkedIn i pokaż swoje profesjonalne podejście do biznesu! Niech odbiorcy wiedzą, że jesteś przedsiębiorcą godnym zaufania.

Jak widzisz, możliwości jest sporo. Wszystkie są w zasięgu Twojej ręki. 

O czym warto pamiętać? 

Każdy portal społecznościowy jest inny — służy innym celom, ma inny charakter i jest przeznaczony dla różnych grup odbiorców.

Jeżeli dobrze poznasz każdy z nich i dowiesz się jak odpowiedzieć na ich potrzeby — masz szansę na maksymalizowanie wyników sprzedażowych. Dopasuj model komunikacji do każdej z grup i wykorzystaj potencjał drzemiący w social mediach!

Czy warto promować profesjonalny fanpage firmowy? Zalety prowadzenia social mediów

Stwórzmy listę największych zalet.

Co zyskasz, prowadząc firmowe social media?

  • Nawiążesz serdeczną relację z odbiorcami,
  • Zdobędziesz zaufanie swojej społeczności,
  • Zyskasz grono nowych klientów
  • Otrzymasz dowód społeczny opinie, zaangażowanie,
  • Podkreślisz swój ekspercki wizerunek,
  • Zbudujesz rozpoznawalną markę Twojej firmy,
  • Ruch na stronach sprawi, że posty będą mieć większe zasięgi,
  • A to wszystko sprawi, że zyskasz to co najważniejsze, czyli wzrost sprzedaży.

Sprawdź co dalej

No dobrze, wiesz już, że prowadzenie firmowych profili w social mediach się opłaca, a zasięgi postów przynoszą wymierne korzyści. Znasz najpopularniejsze social media i wiesz, jak mogą  pomóc w Twojej branży i rozwoju Twojego salonu.

Zastanawiasz się co dalej?

Czas zamienić teoretyczną wiedzę w praktyczne działanie!

Musisz jednak pamiętać, że nie wszystko jest tak proste jak mogłoby się wydawać. Firmowe social media wymagają nie tylko wiedzy, ale również praktyki. Ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób to robić. Dlaczego?

Wrzucanie postów do mediów społecznościowych bez ładu i składu może przynieść Ci więcej szkody niż pożytku. Rozmazane zdjęcia, błędy w treściach, nieregularne i chaotyczne aktywności — raczej nie przyniosą Ci pozytywnych efektów. Odbiorcy mogą zrezygnować z kontaktu, jeśli nie wzbudzisz ich zaufania.

Spokojnie!

Jesteśmy Well i wiemy, co zrobić, by zdobyć zaufanie Twojego klienta!

Firmowe social media - dlaczego to tak ważne?

Uwaga na błędy!

Jako kreatywna agencja marketingowa mamy wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu mediów społecznościowych, w marketingu internetowym i w branży wellness.

Wiemy jakie błędy popełniają firmy, dlatego chcemy Ci o nich opowiedzieć. Dowiedz się, na co zwracać uwagę i jak uniknąć fatalnych skutków.

Ucz się na cudzych błędach i zyskaj przewagę!

Poznaj 3 najczęstsze, a zarazem najgorsze błędy, jakie można popełnić w prowadzeniu social mediów.

1. Brak spójności.

Brak spójności to największy wróg Twoich social mediów.

Prowadzenie profilu firmowego musi być spójne z każdym elementem Twojej firmy. Czas dodawania posta, częstotliwość, tematyka, jakość grafiki, merytoryka treści… wszystkie puzzle tej układanki muszą znaleźć się we właściwym miejscu.

2. Złe komunikowanie się z odbiorcami i zły kanał komunikacji.

Wiele firm prowadzi swoje profile w social mediach, korzystając z wielu metod komunikacji. Nie tędy droga! 

Należy konsekwentnie korzystać z jednej metody komunikacji. Dlaczego? Ponieważ sposób, w jaki komunikujesz się ze swoimi odbiorcami w internecie, mówi bardzo wiele o Tobie i Twojej firmie. Wybierz sposób, który najlepiej pasuje do Twoich odbiorców i trzymaj się go!

3. Chaos, nad którym nikt nie panuje.

Czy social media Twojej firmy przypominają zarośnięty trawnik albo żywopłot? Niby coś się dzieje, ale zaczęły żyć własnym życiem? 

Utrata kontroli nad tym co dzieje się w social mediach to niepokojący sygnał. Warto podjąć odpowiednie działania, żeby w porę zająć się uporządkowaniem profili w social mediach i nadać im pożądany kształt.

W takim razie co z tym zrobić? Jak zrobić to dobrze?

Odpowiedź jest prosta. 

Zaufaj profesjonalistom z Well marketing!

Co zyskasz? 

Opracujemy dla Twojej firmy strategię szytą na miarę!

Wszystko zależy od tego, jaki jest Twój cel. 

Co możemy dla Ciebie zrobić? Kompleksowo zajmiemy się prowadzeniem Twoich firmowych social mediów. Przygotujemy angażujące treści, estetyczne grafiki. Częstotliwość, daty publikacji oraz ilość postów jest ustalana indywidualnie. W zależności od potrzeb możemy przygotować dla Ciebie nawet 12 postów miesięcznie!

Posty w social mediach mogą różny mieć charakter: opiniotwórczy, sprzedażowy, promocyjny. My wiemy, jak to odpowiednio wyważyć!

Pssst! Jeżeli chcesz poznać nas bliżej — zajrzyj tutaj >KLIK<!

Firmowe social media - zalety

Wszystko powinno być harmonijne i spójne

Dysproporcja, chociażby między rodzajami postów, może obniżać skuteczność całego profilu w mediach społecznościowych, a co za tym idzie także pozycję i wizerunek Twojej firmy. Nie możemy do tego dopuścić.

Służymy fachowym doradztwem, mamy wiedzę i wieloletnie doświadczenie, dlatego wiemy, co zrobić, aby Twoja firma osiągnęła najwyższe wyniki.

Jesteśmy tutaj, aby zapewnić Ci spokój płynący z wyników!

Mamy wiedzę i doświadczenie nie tylko w obszarze marketingu internetowego, ale również w całej branży wellness! Znamy ją od podszewki. Wiemy, co i jak zrobić, by Twoja firma osiągnęła najlepsze wyniki sprzedażowe. 

Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z nami, zyskasz dużo więcej niż mądrze prowadzone social media. 

To co? Czas wypłynąć w rejs po marzenia?

Pamiętaj, zawsze #BądźWell

Poznaj nas bliżej!

Well marketing na Facebooku >KLIK<
Well marketing na Instagramie >KLIK<

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *