Sesja biznesowa dla Twojej firmy.

Jak przygotować się krok po kroku do sesji biznesowej, aby zadbać o wizerunek Twojej firmy?

Przeczytaj tekst, którego tematem jest sesja biznesowa!

Pewnie nie raz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że ludzie kupują oczami.

Trudno się z nim nie zgodzić. W końcu nawet Twoje wybory często są podyktowane pierwszym wrażeniem.

To samo tyczy się branży beauty.

Klientka, decydująca się na zabieg, chętniej skorzysta z usług firmy, której strona pozwala zobaczyć, z kim ostatecznie będzie miała do czynienia. Jeśli Twoje zdjęcia będą prezentować się dobrze, w ciągu kilku sekund podejmie decyzję, aby Ci zaufać.

Dlatego tak ważne jest, abyś zadbał o profesjonalne zdjęcia biznesowe. To one, sprawiają, że nowi klienci chętniej skorzystają z Twojej oferty.

Jednak jak zabrać się za organizację sesji biznesowej? Na co powinieneś zwrócić uwagę?  

Z tego artykułu dowiesz się jak:

  • Opracować koncepcję sesji,
  • Wybrać fotografa biznesowego,
  • Określić styl zdjęć,
  • Wybrać najlepsze miejsce,
  • Przygotować właściwą stylizację,
  • I zadbać o pożądane rezultaty!

Sesja biznesowa – przygotowania krok po kroku.

Krok 1: Opracuj koncepcję.

Decydując się na zorganizowanie sesji, musisz wiedzieć jakie efekty zamierzasz osiągnąć. Pierwszym krokiem jest, więc określenie celu.

Biznesowe sesje fotograficzne planuj myślą o osobach, których uwiedzie Twój przekaz wizualny, już od pierwszej chwili spędzonej na fanpage’u czy stronie.

Zastanów się więc:

  • W jaki sposób wykonane zdjęcia mają Ci służyć?
  • Kogo powinny przedstawiać?
  • Do jakich stron, podstron czy profili przydadzą Ci się najbardziej?

Dobrych zdjęć biznesowych możesz użyć w: mediach społecznościowych, zakładce ,,o nas”, na stronie domowej, w reklamie online lub materiałach szkoleniowych. Opcji jest wiele, dlatego już na początku przygotowań zdecyduj, na którą z nich położysz największy nacisk.

Przemyśl też koniecznie:

  • Kto jest Twoim odbiorcą?
  • Jak chcesz być postrzegany?
  • Jakich ludzi chcesz do siebie przyciągnąć?
  • I jak według nich powinieneś wyglądać?

Zadanie sobie tego typu pytań z pewnością pomoże Ci stworzyć ogólne wyobrażenie sesji. Nie zapomnij również, by na jego podstawie opracować precyzyjny plan ujęć, który stanie się punktem odniesienia dla Ciebie, fotografa i innych zaangażowanych w sesję osób.

Możesz uwzględnić w nim:

  • Portrety swoich stałych pracowników na jednolitym tle,
  • Fotografie menadżerów, członków zarządu, 
  • Naturalne ujęcia przedstawiające zespół pracowników w akcji,
  • Modela, u którego widać przyjemność korzystania z zabiegów,
  • Ujęcia przedstawiające różne dziedziny pracy zespołu,
  • Ujęcia zespołu i środowiska pracy np. recepcji, stanowisk do manicure, pulpitów z akcesoriami. 

Ustal, kto powinien być uwieczniony na zdjęciach i przemyśl jaki styl najlepiej odda charakter Twojej firmy oraz jej wartości. Nie skupiaj się zbytnio na pomieszczeniach, postaw za to na wiarygodność, której doda przyjęcie perspektywy klienta i pokazanie ludzi, którzy się nim zajmą.

Kolaż przestawiający przykładowe ujęcia do wykonania podczas sesji biznesowej.

Krok 2: Wybierz fotografa biznesowego.

Specjalistów od zdjęć wizerunkowych możesz znaleźć na kilka sposobów, a pomogą Ci w tym:

  • Wyszukiwarki internetowe, 
  • Portale ogłoszeń lokalnych,
  • Portale społecznościowe np. Instagram i hashtagi takie jak — #fotograf + nazwa miasta,
  • Wyszukiwarki specjalistyczne (np. Behance),
  • Rekomendacje w kręgu zawodowym,
  • Wystawy i targi branżowe.

Koniecznie zwróć uwagę na: portfolio takiej osoby, zastosowanie i charakter zdjęć, które już wykonała, a także jej cennik i dostępność terminów. Pamiętaj, że człowiek, którego specjalnością jest fotografia biznesowa, powinien rozumieć ideę marketingową i być zdolnym do wykonania zdjęć, które przełożą się na sprzedaż Twoich produktów lub usług.

Określając ilość zdjęć, miej na uwadze, że im więcej, tym lepiej. Możesz, więc śmiało decydować się na przyjęcie dużej liczby fotografii, nawet takich, które nie zostały obrobione. Ich prosty retusz zawsze możesz wykonać samodzielne, albo dodatkowo zlecić go grafikom. 

Podczas spotkania zadbaj o to, aby jasno określić swoje oczekiwania i uniknąć ewentualnych nieporozumień. W warunkach umowy doprecyzuj, także ostateczny termin przekazania fotografii oraz postępowanie w razie przekroczenia go. 

Krok 3: Wykreuj jednolity styl.

Chcesz pokazać zespół w akcji? A może uwiecznić jedynie portrety pracowników?

Zadanie sobie takich pytań pomoże Ci zdecydować o stylu sesji wizerunkowej. Możesz zainspirować się, także firmowymi stronami konkurencji, aby marketing swojej firmy utrzymać na podobnym poziomie. 

Podczas rozważań pamiętaj też o spójności z wizerunkiem marki, dopasowaniu do branży, oraz uwzględnieniu potrzeb i preferencji potencjalnych klientów.

Wykorzystaj wyobraźnię i stwórz styl, który pomoże budować pozytywny obraz Twojej firmy. W tym celu przemyśl i razem z fotografem opracuj listę ujęć, które chcesz otrzymać. Opisz, jak powinny wyglądać i w jakim celu będą Ci służyć.

Nie zapominaj również, że fotograf nie wie, jakiego charakteru zdjęć potrzebujesz. Dlatego w ramach przygotowania do sesji biznesowej, szczegółowo omów z nim ich preferowany rodzaj, konkretne ujęcia oraz pozostałe wymogi i oczekiwania.

Krok 4: Wybierz miejsce na sesję biznesową.

Widoczne na zdjęciach miejsce powinno być czyste, dobrze oświetlone i urządzone, tak by tworzyć odpowiednie tło dla fotografii biznesowej. Może być to przestrzeń salonu, lub nawet zwykła, biała ściana (idealna na tzw. wycinki).

Do wykonania sesji rozważ, więc:

  • Siedzibę firmy,
  • Studio fotograficzne,
  • Przestrzeń coworkingową,
  • Park lub ogród,
  • Centrum konferencyjne,
  • Kawiarnię.
Kolaż ukazujący różnego rodzaju lokalizacje, dobre na sesję biznesową.

Z naszych doświadczeń wynika, że najlepiej jest robić to tam, gdzie faktycznie pojawia się klient, np. w recepcji lub gabinecie kosmetycznym — gdyż taki typ zdjęć pomaga w budowaniu zaufania i pokazaniu, jaka rzeczywiście jest atmosfera i wystrój salonu. Jeśli jednak zdecydujesz się na sesję foto poza siedzibą firmy, upewnij się, że masz wszystkie wymagane zgody.

Krok 5: Przygotuj profesjonalną stylizację. 

Jak ubrać się na biznesową sesję zdjęciową?

Odpowiedź brzmi — prosto i adekwatnie do branży.  

Zastanów się, jak klient wyobraża sobie specjalistę w dziedzinie, którą się zajmujesz. Następnie postaw na ubrania oddające charakter Twojej pracy, które podkreślą, że jesteś w niej prawdziwym profesjonalistą. Przykładowo — jeśli pracujesz w fartuchu, powinieneś mieć w nim kilka fotek.

Wybierz kontrastujące kolory i takie, które nie będą zbyt jaskrawe. Postaraj się również stronić od wyrazistych wzorów i szalonych stylizacji. 

Nie zapomnij o przygotowaniu kilku zestawów, które będą pasowały do różnych koncepcji. Naszykuj zarówno formalne, jak i casualowe stylizacje, aby dodać dynamiki i zróżnicowania do swojej sesji. Twoje ubrania powinny być czyste, zadbane i wyprasowane, aby wypadły dobrze na zdjęciach.

Pamiętaj, że pozytywny wizerunek firmy zależy od tego jak wyglądasz Ty i Twoi pracownicy. Zadbaj, więc o to, by w wybranych strojach czuć się przede wszystkim komfortowo i pewnie.

Sesja biznesowa. Kobieta przygotowuje stylizację do sesji biznesowej.

Krok 6: Zadbaj o nastawienie, pokaż osobowość i charyzmę.

Bez dobrego nastawienia nie ma udanej sesji portretowej.

Dlatego tak ważne jest, abyś przed pozowaniem zadbał o: 

  • Porządne wyspanie się,
  • Najedzenie się,
  • Odstresowanie i zrelaksowanie,
  • Przymiarki i próby makijażu,
  • Napoje, które weźmiesz ze sobą,
  • Drobne słodkości, które podniosą Twój poziom energii.

Weź ze sobą też listę ujęć z przykładami, która przypomni Ci o tym, jakie kadry zaplanowałeś. Podczas pozowania, daj sobie trochę czasu na rozkręcenie się. Pamiętaj, również o otwartej komunikacji z fotografem — na bieżąco zadając mu pytania i wyrażając swoje obawy lub sugestie. 

Nie obawiaj się być szczery w swoich oczekiwaniach, dzielić preferencjami i wymagać wysokiej jakości.

Czas sesji biznesowej wykorzystaj na maxa. Daj z siebie 150%, przedstaw osobowość i charyzmę. Wykonuj nawet przerysowane miny i gesty, by nadać zdjęciom dynamiki i życia. Nie zakładaj też, że fotograf sam z siebie wie, jak powinny wyglądać właściwe rezultaty.

Zadbaj o to, by otrzymać jak najwięcej zdjęć, które wykorzystasz w celach marketingowych. Wszystkie niezbędne poprawki wprowadzaj na bieżąco, w myśl zasady — im lepsza fotka, tym mniej retuszu na późniejszym etapie pracy.

Sesja biznesowa. Specjalistka w dziedzinie beauty pozuje do fotografii biznesowej.

Jakie są korzyści z przeprowadzenia biznesowej sesji zdjęciowej dla twojej firmy?

Dlaczego powinieneś zainteresować się tematem biznesowej sesji fotograficznej? Po co w ogóle robić portret biznesowy czy zdjęcia zespołu?

Powodów jest wiele, ale najbardziej liczy się to, że twoja reklama będzie TAŃSZA i DUŻO SKUTECZNIEJSZA.

Co więcej, dzięki sesji:

  • Szybko zbudujesz profesjonalny wizerunek swojej marki,
  • Zwiększysz jej rozpoznawalność,
  • Podkreślisz swój profesjonalizm w materiałach reklamowych online,
  • Zwiększysz zaufanie klientów i partnerów biznesowych,
  • Przyciągniesz uwagę osób, z którymi dotąd nie rozmawiałeś,
  • Wzmocnisz efekty swoich kampanii.

Zadbaj o swój wizerunek za pomocą sesji biznesowej.

Ludzie kupują od ludzi — to jedna z zasad, których warto się trzymać kiedy zaczynasz promować swój biznes. Pamiętaj o tym, budując wizerunek przy pomocy sesji zdjęciowych.  

Od pięknego wystroju zawsze ważniejsza okaże się Twoja prezencja, postawa i uśmiech widoczny na fotkach. W każdym przypadku klient chętniej odwiedzi salon A, którego strona zawiera wiarygodne ujęcia przedstawiające zespół w akcji, niż B który może pochwalić się wyłącznie fotkami marmurów.

Sesja biznesowa. Porównanie dwóch zdjęć wykonanych podczas sesji biznesowej.

Sesja biznesowa to narzędzie pomocne w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy online. Ma pomóc zwiększyć sprzedaż i sprawić, że nowy klient chętniej się z nią skontaktuje.  

Dlatego już dziś opracuj koncepcję swojej pierwszej sesji biznesowej.

Nie zapomnij też być na bieżąco z nowościami od Well!

Well marketing na Facebooku >KLIK<

Well marketing na Instagramie >KLIK<

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *